Zamek Książ – niesamowite miejsce w Wałbrzychu

Zamek Książ – niesamowite miejsce w Wałbrzychu.

Zamek Książ odwiedziliśmy, wracając do domu po urodzinach szwagra. Dla nas to było drugi pobyt, dla Izabeli – pierwszy. I to muszę Wam powiedzieć, że była to częściowa masakra. Bo tyle samochodów tu było, że znalezienie miejsca parkingowego było cudem!

Zamek Książ www.magiaswiat.org

Zamek Książ to zespół rezydencjalny na terenie Książańskiego Parku Krajobrazowego i znajduje się na Szlaku Zamków Piastowskich. Wielkością zajmuje trzecie miejsce na liście zamków w Polsce. Zbudowany w XIII wieku, przez następne stulecia był zmieniany i rozbudowywany. W 2014 roku zamek padł ofiarą ognia, zniszczona została znaczna część zamku. I o zgrozo, w czasie II wojny światowej w Książu była filia obozu koncentracyjnego Gross-Rosen.

Po obu stronach są zabudowania, można tu zanocować i zjeść dobry obiad. Idąc dalej, wchodzimy na most ozdobiony wielkimi figurami i dochodzimy do głównego wejścia. Teraz zwiedzamy salę po sali, jedne są mniej ciekawe drugie bardziej.

Zamek Książ jest piękny, komnaty bogato zdobione, piękne malowidła na ścianach. W niektórych podziwiamy naczynia bogato zdobione, w innych bibliotekę z księgozbiorem. W korytarzu, przez który przechodzimy, wiszą na ścianach obrazy i jest ich bardzo dużo. Są tu piękne sale bogato zdobione ze złoceniami, z pięknym kominkiem i malowidłami, zachwycają. Wewnątrz zamku jest dziedziniec, bardzo ładny i stanowi ciekawą atrakcję.

Zamek Książ www.magiaswiat.org

Zamek jest duży, trochę byliśmy zmęczeni tym zwiedzaniem. Pod koniec to nawet nie do końca się przyglądaliśmy tym wszystkim przedmiotom. Nawet mało rozmawialiśmy ze sobą.

W zamku dzieje się dużo, sami możecie to sprawdzić, zaglądając tutaj. Jakoś przecież trzeba go utrzymać. Nie pamiętam dokładnie czy na początku maja, czy czerwca jest tutaj wystawa kwiatów. Warto ją zobaczyć.

Powiem Wam, że teraz szukałam strony zamku, aby dodać link do naszego wpisu. Jak zobaczyłam teraz zamek na zdjęciu na stronie głównej, to muszę przyznać – nadal robi niesamowite wrażenie! Ale on jest okazały! Myślę, że śmiało można go reklamować, jako jeden z najładniejszych zamków w Europie.

Zamek Książ www.magiaswiat.org

Zamek jest otoczony ogrodem, niestety nie mieliśmy już czasu na zobaczenia tego ogrodu. To powód do tego, aby wrócić tu i zwiedzić wszystko jeszcze raz. Wracamy do samochodu i jedziemy dalej.

Zdjęcia zobaczycie tutaj: Zamek Książ

Może polubisz, dodasz komentarz lub udostępnisz innym? Z góry dziękujemy!
Pin Share

Post Author: Danuta

emerytka (czego każdemu życzy), podróżniczka, wielbicielka Indii i medytacji, a także sushi. Do pisania skłoniła ją sytuacja życiowa: choroba przykuła ją do łóżka (jest chora na raka i była sparaliżowana od pasa w dół). Od jakiegoś czasu ponownie chodzi i stara się na nowo zorganizować sobie życie. A ponieważ ma dużo czasu wolnego postanowiła pisać. Mama Izabeli.